Tarbijate jaoks on sageli arusaamatu, millest koosneb kütuse hind. See võib tunduda justkui loterii kui keerad hommikul tanklasse küsimusega- milline on bensiini hind täna?
Segadus on arusaadav, sest kutuse hinna mojutegureid ei ole vaid uks. Mootorikutuste sisseostuhind muutub ajas pidevalt, soltudes kutuse maailmaturu hindadest, mis omakorda on seoses nafta maailmaturu hindadega.
● Bensiini ja diislikütuse hind maailmaturul. Siin määrab hinna nõudluse ja pakkumise vahekord. Maailmaturu hind bensiinile ja diislikütusele on igapäevases muutuses.
● USD ja EUR kurss;
● Riiklikud maksud;
● Konkurents kohalikul kütuseturul;
● Maailma sündmused, mis kaudselt mõjutavad kogu maailma majanduse käekäiku
Vaata kütuse hindade hetkeseisuKutuse hinna tegureid ei ole ainult uks, sest mootorikutused on valmistooted, mitte nafta, mistottu nende hinda mojutab ka kutuse noudluse ja saadavuse vahekord. Naiteks talvel kasutatakse diislit ka kutmiseks, mistottu kasvab noudlus diislikutuse jargi, millega omakorda kaasneb ka hinnatous. Talvine diislikutus peab olema ka kulmakindel, mis teeb selle kallimaks. Tuleb ka moista, et mootorikutuste hind ei ole nafta hind New Yorgi borsil, vaid bensiinil ja diiselkutusel on oma turg, kus hinnad soltuvad toodete pakkumisest ja noudlusest. Meie hinnapiirkond asub Euroopas ja siin ei pruugi hinnad olla sarnased USA hindadega.
Lisaks mojutavad kutuse hinda ka aktsiisimaks, kaibemaksumaar ja miinimumvarumaks, mida kutusemuujad maksavad riigile kutuse vajaliku miinimumvaru sailitamise eest. See on kindel summa liitri kohta. Muuja marginaalist tuleb katta nii ettevotte kulud, naiteks toote laialiveoks ja sailitamiseks kui ka teenida omanikele kasumit.
Eestis mõjutavad mootorikütuste hindu võrreldes naaberriikidega erakordselt kõrged aktsiisimaksud ning kulukas biokütuste ja keskkonnanõuete seadusandlus.
Mitmetes riikides on biokütused, kas aktsiisist üldse vabastatud või on nende aktsiisimäär oluliselt madalam, kuid Eestis tuleb aktsiisi ühtmoodi tasuda nii fossiilselt kui ka biokütuselt. Kuid milliseid kütuseid tanklates hetkel üldse osta saab?
Moistagi on olemas traditsioonilised bensiin 95 ja 98, diiselkutus ja eriotstarbeline diislikutus, aga nende korval on koha leidnud ka biokutused, maagaas ning loomulikult elektriautode laadimise voimalus. Viimast kasutatakse uha laialdasemalt ning toenaoliselt seisneb selles ka autode tulevik. Lisaks tavatarbijale pakuvad tanklaketid koostoovoimalust ka ettevotetele, kellele muuakse kutust suuremates kogustes ja erihinnaga. Samas saavad ka uksikostjad osa sooduskampaaniatest kui liituvad tanklaketi lojaalsusprogrammiga voi kasutavad monda muud sooduskaarti.
Olukord, kus erinevad jaeketid muuvad kutust sarnase hinnaga, naitab erakordselt tugevat konkurentsi ja tarbijate suurt hinnatundlikkust. Kliendid markavad hinnamuudatusi koheselt ja kaituvad vastavalt sellele, milline on kutuse hind tana. Samal pohjusel tuleb koigil jaemuujatel kohe reageerida hinna langetamisele. Eestis on palju erinevaid tanklakette ja teenindusjaamu.
Eesti turu olukord erineb Euroopas uldisemalt nahtavast oluliselt: automaatjaamade hinnad on teenindusjaamadest madalamad, odavamate muujate korval tegutsevad korgema hinnatasemega nii oelda kvaliteetketid. Just eelnimetatud pohjustel on hind Eesti tanklakettides kiirelt muutuv ja seda, milline on bensiini, diisli ja maagaasi kutuse hinnad Tallinnas hetkel, teab koige paremini Hind24.ee, sest teostame regulaarset hinnavaatlust kliendi eest!
Kas teadsid, et sobimatu bensiini kasutamine või auto mootori katki teha? Kaasaegsete autode mootorid on tundlikud bensiini kvaliteedi suhtes, vaatamata kõrgele tehnoloogia ajastule. Peamine erinevus kõikidel bensiinidel on oktaaniarv ehk
Igal tarbijal on enda jaoks välja kujunenud lemmik toidukauplus, mida külastatakse kõige enam, nii öelda kodukauplus. Selle valikut mõjutab nii asukoht, teeninduskvaliteet, kaubavalik kui ka näiteks toodete asetus ja kasutusmugavus. Lisaks sellele on
Uus aasta on paljude jaoks kui uus võimalus teha asju paremini ning alustada nii-öelda puhtalt lehelt. Sel perioodil on kombeks teha kokkuvõtteid eelmise aasta kohta ning analüüsida, mida tuleks uuel aastal teha teisiti ja paremini. Kõige populaarsemad