Tarbijate jaoks on sageli arusaamatu, millest koosneb kütuse hind. See võib tunduda justkui loterii kui keerad hommikul tanklasse küsimusega- milline on bensiini hind täna?
Segadus on arusaadav, sest kutuse hinna mojutegureid ei ole vaid uks. Mootorikutuste sisseostuhind muutub ajas pidevalt, soltudes kutuse maailmaturu hindadest, mis omakorda on seoses nafta maailmaturu hindadega.
● Bensiini ja diislikütuse hind maailmaturul. Siin määrab hinna nõudluse ja pakkumise vahekord. Maailmaturu hind bensiinile ja diislikütusele on igapäevases muutuses.
● USD ja EUR kurss;
● Riiklikud maksud;
● Konkurents kohalikul kütuseturul;
● Maailma sündmused, mis kaudselt mõjutavad kogu maailma majanduse käekäiku
Vaata kütuse hindade hetkeseisuKutuse hinna tegureid ei ole ainult uks, sest mootorikutused on valmistooted, mitte nafta, mistottu nende hinda mojutab ka kutuse noudluse ja saadavuse vahekord. Naiteks talvel kasutatakse diislit ka kutmiseks, mistottu kasvab noudlus diislikutuse jargi, millega omakorda kaasneb ka hinnatous. Talvine diislikutus peab olema ka kulmakindel, mis teeb selle kallimaks. Tuleb ka moista, et mootorikutuste hind ei ole nafta hind New Yorgi borsil, vaid bensiinil ja diiselkutusel on oma turg, kus hinnad soltuvad toodete pakkumisest ja noudlusest. Meie hinnapiirkond asub Euroopas ja siin ei pruugi hinnad olla sarnased USA hindadega.
Lisaks mojutavad kutuse hinda ka aktsiisimaks, kaibemaksumaar ja miinimumvarumaks, mida kutusemuujad maksavad riigile kutuse vajaliku miinimumvaru sailitamise eest. See on kindel summa liitri kohta. Muuja marginaalist tuleb katta nii ettevotte kulud, naiteks toote laialiveoks ja sailitamiseks kui ka teenida omanikele kasumit.
Eestis mõjutavad mootorikütuste hindu võrreldes naaberriikidega erakordselt kõrged aktsiisimaksud ning kulukas biokütuste ja keskkonnanõuete seadusandlus.
Mitmetes riikides on biokütused, kas aktsiisist üldse vabastatud või on nende aktsiisimäär oluliselt madalam, kuid Eestis tuleb aktsiisi ühtmoodi tasuda nii fossiilselt kui ka biokütuselt. Kuid milliseid kütuseid tanklates hetkel üldse osta saab?
Moistagi on olemas traditsioonilised bensiin 95 ja 98, diiselkutus ja eriotstarbeline diislikutus, aga nende korval on koha leidnud ka biokutused, maagaas ning loomulikult elektriautode laadimise voimalus. Viimast kasutatakse uha laialdasemalt ning toenaoliselt seisneb selles ka autode tulevik. Lisaks tavatarbijale pakuvad tanklaketid koostoovoimalust ka ettevotetele, kellele muuakse kutust suuremates kogustes ja erihinnaga. Samas saavad ka uksikostjad osa sooduskampaaniatest kui liituvad tanklaketi lojaalsusprogrammiga voi kasutavad monda muud sooduskaarti.
Olukord, kus erinevad jaeketid muuvad kutust sarnase hinnaga, naitab erakordselt tugevat konkurentsi ja tarbijate suurt hinnatundlikkust. Kliendid markavad hinnamuudatusi koheselt ja kaituvad vastavalt sellele, milline on kutuse hind tana. Samal pohjusel tuleb koigil jaemuujatel kohe reageerida hinna langetamisele. Eestis on palju erinevaid tanklakette ja teenindusjaamu.
Eesti turu olukord erineb Euroopas uldisemalt nahtavast oluliselt: automaatjaamade hinnad on teenindusjaamadest madalamad, odavamate muujate korval tegutsevad korgema hinnatasemega nii oelda kvaliteetketid. Just eelnimetatud pohjustel on hind Eesti tanklakettides kiirelt muutuv ja seda, milline on bensiini, diisli ja maagaasi kutuse hinnad Tallinnas hetkel, teab koige paremini Hind24.ee, sest teostame regulaarset hinnavaatlust kliendi eest!
Kodulaenud on vaieldamatult suureks abiks kõigile, kes soovivad osta endale päris oma kodus- olgu selleks siis maja, korter, ridaelamuboks või hoopis mõni vanem talumaja. Kodulaenu loetakse üheks soodsamate tingimustega laenuks- see on üldjuhul pikaajaline,
Öeldakse, et tervislik toitumine nõuab palju raha ja piiranguid. Kuid see ei pruugi alati nii olla. Tervislik toit saab olla maitsev ja rahakotisõbralik. Seda on tõestanud meie partnerid Smart Food , Healthy Food Eesti , W&B Life ja
Tallinnas kasvab autode hulk igal aastal ligi 5%. Auto omamist ning selle konkreetseid näitajaid peetakse tihti rikkuse indikaatoriks. Seda peegeldab teatud määral ka trend, et kõrgem SKP tähendab, et piirkonnas on ühe inimese kohta rohkem autosid.